Agloco The Economist'te
Dünyanın en saygın ekonomi dergilerinden biri olan The Economist'in son sayısındaki bir makalede (Working the Crowd)
The Economist'te şu şekilde tanıtılıyor: (Online reklam dünyasında) bir başka örnek ise bir grup Stanford mezunu tarafından kurulan AGLOCO. İnternet sitelerinde şöyle diyorlar: "Reklamverenler, arama hizmeti sunanlar veya internet alışveriş siteleri siz internette gezerken size ulaşmak için milyarlarca dolar harcıyorlar. Peki bu paranın ne kadarı sizin elinize geçiyor? Tüm bu ekonomik hareketlilikten bir parçayı da siz hakediyorsunuz."
AGLOCO'nun sistemi şöyle işliyor: Bir internet tarayıcı eklentisi Viewbar ile kullanıcıların internet aktiviteleri takip edilip bu bilgi reklamverenlerin belirli ilgi alanları olan AGLOCO üyelerine (hedef kitle) ulaşması için kullanılıyor. AGLOCO, reklam gelirlerinin, satış komisyonlarının ve diğer tüm gelirlerinin %90'ını üyelerine dağıtmayı vaadediyor. Buna ek olarak, AGLOCO'ya yeni üyeler kazandıranlar da gelirden pay elde ediyorlar.AGLOCO kurucu takımından Akshay Mavani, şirketin Temmuz'a kadar 10 Milyon üyeye ulaşmayı hedeflediğini söylüyor.Hiç şüphesiz bu makalenin AGLOCO'nun tanıtımına büyük katkısı olacak. Birçok insan belki bu makaleyi okuduktan sonra AGLOCO'nun hayali bir proje veya topluluk değil de ayakları yere sağlam basan, gerçekçi ve büyük umut vaadeden bir girişim olduğunun farkına varacak. Dahası, bugün Google'da aradığımızda yaklaşık 2.300.000 sonuç veren AGLOCO kelimesinin marka değerinin artmasına da fayda sağlayacak.Bu büyük projenin Türkiye'deki öncüleri olmak bizim elimizde.Kazanacağımız para hakkında henüz kesin bilgiler yok ama AGLOCO şimdiye kadar tutamayacağı hiçbir söz vermedi. Siz böylesine tutarlı bir şirketin üyesi mi olmak istersiniz yoksa daha en baştan "Size saatbaşı X kadar ödeyeceğiz" deyip sonra forumlarda paralarını alamayan üyelerinin veryansın ettiği bir şirketin mi? Eğer cevabınız AGLOCO ise şimdi üye olun